Friday, October 17. 2014
Das alte Lied
Wir fragen nach dem Wesen dessen,
was uns unverständlich scheint,
und wolln den Plan verstehn, auf wessen
guten Rat das Leben Glück mit uns vereint.
Der Sinn darin ist einzig jene Zeit,
in der kein Tag und kein Moment uns reut:
ein kleines Lächeln lang, ein helles Lachen breit,
an dem man sich dann immer wieder freut.
Wenn alles wird und war und ist gewesen,
ein ich, ein du, ein wir, ein irgendwer,
dann kann man es auf allen Gräbern lesen,
und es bedeutet wieder mehr:
Ein bisschen Freude nur, das ist das Glück.
Es lohnt sich eben für den Augenblick.
© 2014
Für Mathias und Jakob
und alle, die trauern
was uns unverständlich scheint,
und wolln den Plan verstehn, auf wessen
guten Rat das Leben Glück mit uns vereint.
Der Sinn darin ist einzig jene Zeit,
in der kein Tag und kein Moment uns reut:
ein kleines Lächeln lang, ein helles Lachen breit,
an dem man sich dann immer wieder freut.
Wenn alles wird und war und ist gewesen,
ein ich, ein du, ein wir, ein irgendwer,
dann kann man es auf allen Gräbern lesen,
und es bedeutet wieder mehr:
Ein bisschen Freude nur, das ist das Glück.
Es lohnt sich eben für den Augenblick.
© 2014
Für Mathias und Jakob
und alle, die trauern
Sunday, October 5. 2014
What's Wrong With "Closer"
It's the photographs. They're not a lie after all, they are not even accessory parts. They are obsolete. Yes, there are a few fine moments when photography, and even its product, is beautifully strong in this picture. But in the end, it doesn't really matter that Anna is a photographer. She could be a hair stylist, or of any other profession to do with getting close to people. Also Dan's profession is not of much consequence, if you miss out that, at the final scene of the movie you could imagine that he could be composing an obituary for her - for "Alice". Especially when he finds out that he didn't even know her real name. And there is only a tiny little bit of irony in Larry giving Dan information about "Alice's" whereabouts on a perscription.
But it's the photographs that don't matter at all while the film contuinues, and so this metaphor isn't one, and cannot justify the title. They're hardly built into the story in the beginning, and they're practically non-existent, at the end.
But it's the photographs that don't matter at all while the film contuinues, and so this metaphor isn't one, and cannot justify the title. They're hardly built into the story in the beginning, and they're practically non-existent, at the end.
(Page 1 of 1, totaling 2 entries)